Leesmap
ICT
10 reasons students say they prefer learning online
Aanval op plagiaat
Als dinosaurussen turend naar de hemel
Betekenis ict voor het onderwijs neemt toe
Blended learning wordt niet effectief ingezet
Bloom`s Taxonomy and the Digital World
Bouwen aan ict-beleid
Bruikbaar digitaal leermateriaal
Checklist: using ed tech
Coderen in het curriculum?
Computers zijn slecht voor hersenen van jonge mensen
D66 over ICT in het onderwijs
De 10 belangrijkste internetontwikkelingen (column)
De 25 meest gestelde vragen over sociale media in het onderwijs
De computer moet een middel worden, geen oplossing
De digitale generatie en onderwijs: uitdagingen
De docent staat centraal, niet de leerling!
De ongelukkige klas
Digitalisering is middel om verdieping in het onderwijs te bereiken
Digitalisering versterkt het onderwijs
Docent krijgt te maken met virtuele concurrent
Docent moet leren loslaten
Effect educatieve software wetenschappelijk bewezen
E-mails and egos
Evidence Doesn't Support Generational Distinction
Evidence-based
Flexibel onderwijs voor nieuwe generaties studerenden
Gebruik van ICT in je onderwijs!?
Goede diagnose: verkeerde therapie
Googelen moet je leren
Googlen beschadigt hersenen
Help! De leraar is digibeet
Het gebruik van internet door scholieren
Het roer om: ons droomonderwijs
Het wilde denken
Hoe het internet ons brein verandert
Hoe kun je docenten ondersteunen bij het gebruik van ICT in het onderwijs?
ICT de oplossing, maar wat is eigenlijk het probleem?
ICT en onderwijs
ICT in de klas: kwestie van loslaten!
ICT op school zorgt niet voor opvallende verbetering
ICT: Een oplossing op zoek naar een probleem?
ICT: het middel is nodig om het doel te bereiken
ICT: meer dan een middel
Ict-beleid remt onderwijsinnovatie
ICT-coördinatoren: Kiezen, niet delen!
ICT-prestaties beter met leerling en leraar samen aan het stuur
Instortingsgevaar
Intellectuele boulimia
Internet biedt valse democratie
Internet maakt dommer
Internet past als tweede huid
Is kennis niet een beetje achterhaald?
Jongeren geen meester van het technologisch universum
Jongeren moeten leren internetinformatie kritisch te beoordelen
Juist in het IT-tijdperk is een goede leerkracht belangrijker dan ooit
Kenmerken van een succesvolle vernieuwingsschool
KISS my ELO (goodbye)
Leer scholieren kritischer te googelen
Leerling scoort beter bij wiskunde met ict
Leraar presteert beter met ict
Leraren ontwikkelen digitaal lesmateriaal
Leuker leren met de laptop
Maak van internet een schoolvak
Meerwaarde ICT
Middeleeuwen brachten elf miljoen boeken voort
Modern onderwijs
Multitasken is te leren
Nauwelijks nog scholen in 2050?
Oeps foutje!?
Onderschat de leerling niet
Onderwijs dubbel over gebruik computers
Onderwijs persoonlijker maken met moderne leermiddelen
Onderwijsbetweter Maurice de Hond grossiert in drogredeneringen
Onderwijsinstellingen moeten zelf eigenaar worden van elo
Onderzoek eerst eens de effecten van ict-onderwijs!
Onderzoek laat zien wat echt werkt
Online Learning 2012: Six Issues That Refuse to Die
Onvoldoende samenhangende aanpak ICT in onderwijs
Opinie: Computer kan rol leraar niet vervangen
Over de noodzaak van onderwijsvernieuwingen
Overheid let te weinig op nut ICT in onderwijs
Overkill aan ICT congressen hindert onderwijsinnovatie
Paardenkoets
Participatory Culture
Questions I'm no Longer Asking
Reactionair pleidooi voor het schoolboek en tegen de computer
Recht doen aan verschillen met ict als digitale assistent
Ruimte voor Homo Zappiens
Schoolkennis is gratis
Schop de computer snel de klas uit!
Seven Habits of Highly Connected People
Social moe
Sociale media vormen nuttige informatiebron
Sociale netwerken
Staatssecretaris: sluit aan bij wereld van nu
Stand van zaken met betrekking tot uitvoering motie Jasper van Dijk
Steve Jobsschool in Breda haakt af, iPad-school wordt Perpetuum Primair Onderwijs
Strategie verbeteren ICT-vaardigheden bij leerkrachten
Streven naar optimale didactiek
Stuurlui aan wal
Text of my presentation SURF - Stephan Downes
Thaesis: Digitalisering topprioriteit in het onderwijs
The Future of Instruction: Teacher as 'Co-Learner'
Tien tips voor de implementatie van (t)e-learning
Toekomstgericht science-onderwijs
Traditioneel opleiden is termimaal
Veel educatieve software van onvoldoende kwaliteit
Verban schoolboek uit klaslokaal!
Verbod op MSN-taal Groningse scholen
VO-raad wil snel tablets en smartphones in de les
Vrouwen beter met computers
Waarom het papieren schoolboek nog niet verdwenen is
Waarom ICT in het onderwijs onderbenut blijft
Waarom informatievaardig worden? Ik kan toch googlen!
Warning, hype alert: Blended learning
Web 2.0: een wetenschappelijk perspectief
Wetenschappers waarschuwen: sociale media zijn niet de echte wereld
What makes a good e-learner?
Why Is Schooling, After Adopting Computers, Yet To Be Transformed?
Winny the Pooh en e-learning
Wordt de belofte van adaptieve technologie voor meer gepersonaliseerd leren al waargemaakt?
Zap! en het is weg. De voor- en nadelen van multitasken tijdens het leren
Zembla maakt gehakt van failliete Maurice de Hond-scholen
Zes redenen om moderne technologie in de klas te integreren...
Zijn digital natives mediawijs?
Zoeken bevredigt het brein
©2004-2025 W.v.Ravenstein
|