Leesmap
Het nieuwe leren
- Bedrijfsleven heeft parate kennis niet langer nodig
- Bedrijven vóór vernieuwd onderwijs
- Beloften aan het kind
- Competentieleren: successen en valkuilen
- Competenties krijg je niet voor een appel en een ei
- De `aardigheid` in het onderwijs zal een valkuil blijken
- De container van het nieuwe leren
- De feiten en de leerling
- De geheime agenda
- De leerling moet het doen
- De school moet zich aanpassen aan de jongeren
- Didactische principes voor onderwijs aan de net-generation
- Een catalogus van drogredenen (om het onderwijs elk jaar te vernieuwen)
- Een leraar heet ineens een coach
- Eerst denken dan pas doen
- Eerste onderzoek nieuwe leren is gematigd positief
- Er is zóveel jargon in het onderwijs
- Erkenning voor Iederwijsscholen
- Gratis huiswerkbegeleiding bij slecht presterende scholen
- Hechte band leerling en docent heel belangrijk
- Het imago van het onderwijs
- Het nieuwe leren - een korte introductie
- Het nieuwe leren - er is geen wetenschappelijk bewijs
- Het nieuwe leren - wiskunde
- Het nieuwe leren (definitie)
- Het nieuwe leren doet leerlingen tekort
- Het nieuwe leren in een oude economie
- Het nieuwe leren is niet te stuiten
- Het nieuwe leren leidt tot moreel verval
- Het nieuwe leren was een drama voor de hele school
- Hét onderwijs bestaat echt niet
- Het oude en nieuwe leren tegenover elkaar
- Het oude leren hoeft niet weg
- Hoofdprijs voor Kandinsky-vmbo
- Hoogleraar pleit voor mix vmbo en vwo
- Hypes en rouwcurves
- In de steek gelaten
- Je bent vóór of je bent tegen
- Jongens en meisjes
- Jongeren van nu zijn zeker niet dommer
- Kennis en praktijk bij een gebracht
- Kennis in de verdomhoek
- Kennis overdragen, daar gaat ’t om
- Kunnen zonder kennen kan niet
- Laboratorium voor het onderwijs
- Leerling het nieuwe leren bijgespijkerd
- Leerlingen willen meer lessen
- Leraar weer heer en meester
- Leraren in spe keren zich tegen nieuw Leren
- Leren doet pijn
- Leren in de 21ste eeuw
- Leren rekenen kan in 20 weken
- Miljoenentekort bij scholen Enschede – steun gemeente nodig
- Multitasken bestaan niet
- Nieuw leren volgens het boekje
- Nieuwe leren kan goed werken
- Nieuwe leren lijkt vooral gunstig voor meisjes
- Onderwijskundigen over...
- Onderwijsraad: het nieuwe leren kan nadelig zijn
- Onderwijstrend: een nieuw curriculum van 21st century skills?
- Onderwijsvernieuwing - de leerling is niet veranderd
- Onderwijsvernieuwing - het nieuwe leren
- Op de 'iPadschool 2.0' krijgen pubers een 'verwonderingsessie'
- Oude didactiek past niet in nieuwe onderwijsvisies
- Ouder dan de weg naar Rome
- Over Urbanus VIII, Rita Verdonk, appels en peren
- Plat als een iPad
- Praktijkonderwijs / levensecht leren
- ROC-scholier klaagt over onderwijs
- Scholieren eisen meer lesuren
- Scholieren willen meer les
- Scholierenenquête: te veel loze lessen, te weinig begeleiding
- Slash-leerling is veel bewuster
- Teune en Kok: 'We staan midden in het nieuwe leren'
- Twee interviews
- Van opleuken wordt onderwijs niet beter
- Verantwoordelijkheid
- Verbinding curriculum, content en platform
- Vernieuwende school slechter
- Vijftig vragen over het nieuwe leren
- Waarom `door de zure appel heen bijten` niet werkt
- Waarom toch dat nieuwe leren?
- Wat is competentiegericht onderwijs eigenlijk?
- Wat is competentieonderwijs?
- Wat is De Nieuwste School?
- Wat is het nieuwe leren?
- We harmed Sweden's teachers and should apologize: prof
- Weg met het suffe imago van lesboer
- Wetenschappelijk bewijs van Nieuw Leren?
- What’s in a name – Bestaat het nieuwe leren?
- Wij zijn geen adepten van het nieuwe leren
- Wiskundedidactiek anno 2005 manifest
- YoungWorks voorspelt de onderwijstrends van 2013
- Zes misverstanden over het nieuwe leren
- Zeven onderwijsexperts reageren op de conclusies van het Grote J/M Onderwijsonderzoek
- Zijn leerlingen tegen vernieuwing?
- Zwakke leerling kind van de rekening
©2004-2024 W.v.Ravenstein
|