Leesmap



Het nieuwe leren

  • Bedrijfsleven heeft parate kennis niet langer nodig
  • Bedrijven vóór vernieuwd onderwijs
  • Beloften aan het kind
  • Competentieleren: successen en valkuilen
  • Competenties krijg je niet voor een appel en een ei
  • De `aardigheid` in het onderwijs zal een valkuil blijken
  • De container van het nieuwe leren
  • De feiten en de leerling
  • De geheime agenda
  • De leerling moet het doen
  • De school moet zich aanpassen aan de jongeren
  • Didactische principes voor onderwijs aan de net-generation
  • Een catalogus van drogredenen (om het onderwijs elk jaar te vernieuwen)
  • Een leraar heet ineens een coach
  • Eerst denken dan pas doen
  • Eerste onderzoek nieuwe leren is gematigd positief
  • Er is zóveel jargon in het onderwijs
  • Erkenning voor Iederwijsscholen
  • Gratis huiswerkbegeleiding bij slecht presterende scholen
  • Hechte band leerling en docent heel belangrijk
  • Het imago van het onderwijs
  • Het nieuwe leren - een korte introductie
  • Het nieuwe leren - er is geen wetenschappelijk bewijs
  • Het nieuwe leren - wiskunde
  • Het nieuwe leren (definitie)
  • Het nieuwe leren doet leerlingen tekort
  • Het nieuwe leren in een oude economie
  • Het nieuwe leren is niet te stuiten
  • Het nieuwe leren leidt tot moreel verval
  • Het nieuwe leren was een drama voor de hele school
  • Hét onderwijs bestaat echt niet
  • Het oude en nieuwe leren tegenover elkaar
  • Het oude leren hoeft niet weg
  • Hoofdprijs voor Kandinsky-vmbo
  • Hoogleraar pleit voor mix vmbo en vwo
  • Hypes en rouwcurves
  • In de steek gelaten
  • Je bent vóór of je bent tegen
  • Jongens en meisjes
  • Jongeren van nu zijn zeker niet dommer
  • Kennis en praktijk bij een gebracht
  • Kennis in de verdomhoek
  • Kennis overdragen, daar gaat ’t om
  • Kunnen zonder kennen kan niet
  • Laboratorium voor het onderwijs
  • Leerling het nieuwe leren bijgespijkerd
  • Leerlingen willen meer lessen
  • Leraar weer heer en meester
  • Leraren in spe keren zich tegen nieuw Leren
  • Leren doet pijn
  • Leren in de 21ste eeuw
  • Leren rekenen kan in 20 weken
  • Miljoenentekort bij scholen Enschede – steun gemeente nodig
  • Multitasken bestaan niet
  • Nieuw leren volgens het boekje
  • Nieuwe leren kan goed werken
  • Nieuwe leren lijkt vooral gunstig voor meisjes
  • Onderwijskundigen over...
  • Onderwijsraad: het nieuwe leren kan nadelig zijn
  • Onderwijstrend: een nieuw curriculum van 21st century skills?
  • Onderwijsvernieuwing - de leerling is niet veranderd
  • Onderwijsvernieuwing - het nieuwe leren
  • Op de 'iPadschool 2.0' krijgen pubers een 'verwonderingsessie'
  • Oude didactiek past niet in nieuwe onderwijsvisies
  • Ouder dan de weg naar Rome
  • Over Urbanus VIII, Rita Verdonk, appels en peren
  • Plat als een iPad
  • Praktijkonderwijs / levensecht leren
  • ROC-scholier klaagt over onderwijs
  • Scholieren eisen meer lesuren
  • Scholieren willen meer les
  • Scholierenenquête: te veel loze lessen, te weinig begeleiding
  • Slash-leerling is veel bewuster
  • Teune en Kok: 'We staan midden in het nieuwe leren'
  • Twee interviews
  • Van opleuken wordt onderwijs niet beter
  • Verantwoordelijkheid
  • Verbinding curriculum, content en platform
  • Vernieuwende school slechter
  • Vijftig vragen over het nieuwe leren
  • Waarom `door de zure appel heen bijten` niet werkt
  • Waarom toch dat nieuwe leren?
  • Wat is competentiegericht onderwijs eigenlijk?
  • Wat is competentieonderwijs?
  • Wat is De Nieuwste School?
  • Wat is het nieuwe leren?
  • We harmed Sweden's teachers and should apologize: prof
  • Weg met het suffe imago van lesboer
  • Wetenschappelijk bewijs van Nieuw Leren?
  • What’s in a name – Bestaat het nieuwe leren?
  • Wij zijn geen adepten van het nieuwe leren
  • Wiskundedidactiek anno 2005 manifest
  • YoungWorks voorspelt de onderwijstrends van 2013
  • Zes misverstanden over het nieuwe leren
  • Zeven onderwijsexperts reageren op de conclusies van het Grote J/M Onderwijsonderzoek
  • Zijn leerlingen tegen vernieuwing?
  • Zwakke leerling kind van de rekening

©2004-2024 W.v.Ravenstein