Leesmap
Rekenen
- Academie onderzoekt lesmethoden rekenen
- Al die teksten in onze eindexamens, waar komt dat fenomeen toch vandaan?
- Cijfervaardigheid daalt al twintig jaar
- De juf van mijn zoon weet niet wat een staartdeling is
- De noodzaak van rekenvaardigheid
- De rekenfouten van een staatssecretaris
- De rekenmethode van opa werkt altijd
- De rekentoets die komt er
- De RRR weer in de maand: Rekenen, Rekentoets, Rekenmachine
- Docenten vierkant tegen rekentoets
- Dood aan de rekenmachine
- Drie rekenopgaven over de omstreden rekentoets die nu wordt geschrapt
- Drillen en stampen is de beste rekenmethode
- Duizenden leerlingen halen diploma niet door rekentoets
- Dyscalculie
- Een ochtend op de basisschool
- Eén op vier beginnende studenten kent regel van drie niet
- Enkele opmerkingen over rekenen en de rekentoets in het voortgezet onderwijs
- Geef ‘rekenzwakke’ scholier de staartdeling terug
- Geen woorden maar sommen
- Het doel van het wiskundeonderwijs
- Het domme rekenonderwijs
- Het rekenen krijgt te weinig aandacht
- Hoe realistisch is realistisch rekenonderwijs?
- Is dit rekenen? Wat wordt hier eigenlijk getoetst, rekenen, lezen?
- Kabinet verhoogt eigenwoningforfait met 10 procent
- Klopt, klopt, klopt
- KNAW: rekenvete zinloos
- Knowledge of fractions and long division predicts long-term math success
- Kritiek van Raf Feys op realistische en constructivistische aanpak van FI
- Leerlingen scoren steeds beter voor rekentoets
- Nadruk op rekenen en taal schaadt onderwijs
- Nieuwe rekenmethode met staartdeling
- Nieuwe rekentoets is een gedrocht
- Nog meer staartdeling...
- Oefenen met breuken
- Onderwijsdebat is op betere weg, maar gepast crisisbesef ontbreekt
- Ongecijferde alfa's en ongeletterde bčta's
- Ouderwets rekenen mag straks weer
- Ouderwetse leermethode beter voor rekenzwakke kinderen
- Realistisch rekenen niet goed? Kinderen presteren juist beter
- Realistisch rekenen zet de scholier op achterstand
- Rekenen met beelden gaat net iets beter
- Rekenen met procenten
- Rekenfalen
- Rekenonderwijs is door vernieuwers verwoest
- Rekenonderwijs is door vernieuwers verwoest
- Rekenonderwijs moet weer terug naar veel oefenen
- Rekentoets is `verwerpelijk` en `waanzin`
- Rekentoets maakt het probleem vooral groter
- Rekentoets misbaksel
- Rekentoets verdwijnt
- Rekentoets VO onder vuur
- Rekentoetsen-met-contexten toetsen geen rekenen
- Rekenzwakke kinderen gebaat bij traditionele rekenmethode
- Requiem voor een staartdeling
- Scholen moeten rekenlessen verbeteren in aanloop naar verplichte toets
- Scholen nemen rekentoets af zonder verplicht rekenonderwijs aan te bieden
- Slecht rekenonderwijs mag wat kosten van het ministerie
- Sommen stampen terug van weggeweest
- Staartdeling
- Staartdeling is middel en geen doel
- Staartdeling is weer cool in nieuw oud rekenboek
- Staartdeling komt niet meer terug
- Tijd rekentoets voorbij, rekenen wordt onderdeel van wiskunde
- Toegift op de basisschool: de staartdeling
- Topman Ahold ziet beloning stijgen
- Treffers en Van de Craats over het rekenonderwijs
- Vmbo`er rekent op niveau basisschool
- Waarom Vygotsky het loskoppelen van de eindtermen van de vakdisciplines als nefast zou bestempeld hebben
©2004-2024 W.v.Ravenstein
|