Leesmap
ICT
- 10 reasons students say they prefer learning online
- Aanval op plagiaat
- Als dinosaurussen turend naar de hemel
- Betekenis ict voor het onderwijs neemt toe
- Blended learning wordt niet effectief ingezet
- Bloom`s Taxonomy and the Digital World
- Bouwen aan ict-beleid
- Bruikbaar digitaal leermateriaal
- Checklist: using ed tech
- Coderen in het curriculum?
- Computers zijn slecht voor hersenen van jonge mensen
- D66 over ICT in het onderwijs
- De 10 belangrijkste internetontwikkelingen (column)
- De 25 meest gestelde vragen over sociale media in het onderwijs
- De computer moet een middel worden, geen oplossing
- De digitale generatie en onderwijs: uitdagingen
- De docent staat centraal, niet de leerling!
- De ongelukkige klas
- Digitalisering is middel om verdieping in het onderwijs te bereiken
- Digitalisering versterkt het onderwijs
- Docent krijgt te maken met virtuele concurrent
- Docent moet leren loslaten
- Effect educatieve software wetenschappelijk bewezen
- E-mails and egos
- Evidence Doesn't Support Generational Distinction
- Evidence-based
- Flexibel onderwijs voor nieuwe generaties studerenden
- Gebruik van ICT in je onderwijs!?
- Goede diagnose: verkeerde therapie
- Googelen moet je leren
- Googlen beschadigt hersenen
- Help! De leraar is digibeet
- Het gebruik van internet door scholieren
- Het roer om: ons droomonderwijs
- Het wilde denken
- Hoe het internet ons brein verandert
- Hoe kun je docenten ondersteunen bij het gebruik van ICT in het onderwijs?
- ICT de oplossing, maar wat is eigenlijk het probleem?
- ICT en onderwijs
- ICT in de klas: kwestie van loslaten!
- ICT op school zorgt niet voor opvallende verbetering
- ICT: Een oplossing op zoek naar een probleem?
- ICT: het middel is nodig om het doel te bereiken
- ICT: meer dan een middel
- Ict-beleid remt onderwijsinnovatie
- ICT-coördinatoren: Kiezen, niet delen!
- ICT-prestaties beter met leerling en leraar samen aan het stuur
- Instortingsgevaar
- Intellectuele boulimia
- Internet biedt valse democratie
- Internet maakt dommer
- Internet past als tweede huid
- Is kennis niet een beetje achterhaald?
- Jongeren geen meester van het technologisch universum
- Jongeren moeten leren internetinformatie kritisch te beoordelen
- Juist in het IT-tijdperk is een goede leerkracht belangrijker dan ooit
- Kenmerken van een succesvolle vernieuwingsschool
- KISS my ELO (goodbye)
- Leer scholieren kritischer te googelen
- Leerling scoort beter bij wiskunde met ict
- Leraar presteert beter met ict
- Leraren ontwikkelen digitaal lesmateriaal
- Leuker leren met de laptop
- Maak van internet een schoolvak
- Meerwaarde ICT
- Middeleeuwen brachten elf miljoen boeken voort
- Modern onderwijs
- Multitasken is te leren
- Nauwelijks nog scholen in 2050?
- Oeps foutje!?
- Onderschat de leerling niet
- Onderwijs dubbel over gebruik computers
- Onderwijs persoonlijker maken met moderne leermiddelen
- Onderwijsbetweter Maurice de Hond grossiert in drogredeneringen
- Onderwijsinstellingen moeten zelf eigenaar worden van elo
- Onderzoek eerst eens de effecten van ict-onderwijs!
- Onderzoek laat zien wat echt werkt
- Online Learning 2012: Six Issues That Refuse to Die
- Onvoldoende samenhangende aanpak ICT in onderwijs
- Opinie: Computer kan rol leraar niet vervangen
- Over de noodzaak van onderwijsvernieuwingen
- Overheid let te weinig op nut ICT in onderwijs
- Overkill aan ICT congressen hindert onderwijsinnovatie
- Paardenkoets
- Participatory Culture
- Questions I'm no Longer Asking
- Reactionair pleidooi voor het schoolboek en tegen de computer
- Recht doen aan verschillen met ict als digitale assistent
- Ruimte voor Homo Zappiens
- Schoolkennis is gratis
- Schop de computer snel de klas uit!
- Seven Habits of Highly Connected People
- Social moe
- Sociale media vormen nuttige informatiebron
- Sociale netwerken
- Staatssecretaris: sluit aan bij wereld van nu
- Stand van zaken met betrekking tot uitvoering motie Jasper van Dijk
- Steve Jobsschool in Breda haakt af, iPad-school wordt Perpetuum Primair Onderwijs
- Strategie verbeteren ICT-vaardigheden bij leerkrachten
- Streven naar optimale didactiek
- Stuurlui aan wal
- Text of my presentation SURF - Stephan Downes
- Thaesis: Digitalisering topprioriteit in het onderwijs
- The Future of Instruction: Teacher as 'Co-Learner'
- Tien tips voor de implementatie van (t)e-learning
- Toekomstgericht science-onderwijs
- Traditioneel opleiden is termimaal
- Veel educatieve software van onvoldoende kwaliteit
- Verban schoolboek uit klaslokaal!
- Verbod op MSN-taal Groningse scholen
- VO-raad wil snel tablets en smartphones in de les
- Vrouwen beter met computers
- Waarom het papieren schoolboek nog niet verdwenen is
- Waarom ICT in het onderwijs onderbenut blijft
- Waarom informatievaardig worden? Ik kan toch googlen!
- Warning, hype alert: Blended learning
- Web 2.0: een wetenschappelijk perspectief
- Wetenschappers waarschuwen: sociale media zijn niet de echte wereld
- What makes a good e-learner?
- Why Is Schooling, After Adopting Computers, Yet To Be Transformed?
- Winny the Pooh en e-learning
- Wordt de belofte van adaptieve technologie voor meer gepersonaliseerd leren al waargemaakt?
- Zap! en het is weg. De voor- en nadelen van multitasken tijdens het leren
- Zembla maakt gehakt van failliete Maurice de Hond-scholen
- Zes redenen om moderne technologie in de klas te integreren...
- Zijn digital natives mediawijs?
- Zoeken bevredigt het brein
©2004-2024 W.v.Ravenstein
|