Leesmap
Leren van de 21ste eeuw
- 10 misverstanden over gepersonaliseerd onderwijs
- ‘Gepersonaliseerd leren’ is de zoveelste belachelijke onderwijshervorming
- 13 dingen die we op school willen leren
- 21st Century Skills are so 20th Century!
- 21st century skills bestaan helemaal niet
- 21st Century Skills Don’t Exist. So Why Do We Need Them?
- 21st Century Skills: The Challenges Ahead
- 5 eLearning Trends Leading to the End of the Learning Management System
- 7 dingen die je moet weten over gepersonaliseerd leren
- 8 digital skills we must teach our children
- Academische docenten
- Adaptieve programma’s: wolven in schaapskleren?
- Ajax nadert de 10.000 uren-regel
- Beoordelen van competenties van de 21ste eeuw
- Competenties voor de 21e eeuw
- De Holle Retoriek van ‘21st-Century Skills’ – Hoezo is kennis minder belangrijk?
- De mythe van directe instructie
- De pionier als bruggenbouwer
- De toekomst van het onderwijs
- De uitdagingen van 21e-eeuwse vaardigheden
- De verschillen tussen differentiëren, personaliseren en adaptief leren
- Differentiëren op basis van formatieve evaluatie
- Drie mythes over Leren en Lerenden
- Echt onderwijs helpt tegen nepnieuws
- Educational fads may be harmful to students
- Een school zonder vakken en cijfers. En dan komt het eindexamen.
- Er moet stevig gewied worden in onderwijscurriculum
- Finland Will Become the First Country in the World to Get Rid of All School Subjects
- Flipping the Classroom eist een topdocent(e)
- Gepersonaliseerd onderwijs is de toekomst
- Het maatwerkdiploma is dood. Lang leve maatwerk!
- Het onderwijs heeft een schop onder de kont nodig
- Het zachte progressivisme van Claire Boonstra
- Hoe ziet het onderwijs van de toekomst eruit?
- Hoofd, hart en handen-lijst
- Kennis in je klaslokaal
- Kennisnet en SLO presenteren nieuw model 21e eeuwse vaardigheden
- Kinderen moeten kritisch en zelfstandig leren denken....
- Kom in beweging
- Leren is niet 'dat zoeken we op'
- Neglecting Value
- Onderwijs innoveren: tips & suggesties
- Onderwijs verandert niet snel
- Onderwijsraad: Scholen moeten meer met hun tijd meegaan
- Ouderwets onderwijs blijkt het beste. Of hoe kort door de bocht kan je nog gaan?
- Peercoaching: bovenbouw coacht onderbouw
- Personalised learning – what the hell is it? 10 things that work...
- Scheerens fileert Schnabel
- The Assessment Problem
- The False Dichotomy Between Memorization and Conceptual Understanding
- Troonrede 2013
- Vier misverstanden over differentiëren
- Vijf zwart-wit-uitspraken die het onderwijsdebat verarmen
- Waarom het digital native debat continueert
- Wees weer streng in het Rotterdamse onderwijs!
- Willingham: 3 brain facts every educator should know
©2004-2024 W.v.Ravenstein
|