Actueel
Archief
Culinair
Didactiek
Documentatie
Etalage
Formules
Fotoboeken
Functies
Geschiedenis
ICT
ICTauteur
Laatste nieuws
Lesmateriaal
Muziek
Natuur
Onderwijs
Ontspanning
Persoonlijk
Probleemaanpak
Proeftuin
Puzzels
Rekenen
Rekenmachines
Ruimtemeetkunde
Schoolwiskunde
Snippers
Systeem
Taal van de wiskunde
Vergelijkingen
Verhalen
WisFaq
WisKast




Taal van de wiskunde 3

"Het doel van het wiskundeonderwijs is het leren beheersen van de taal van de wiskunde en het zinvol leren inzetten van de instrumenten van de wiskunde."
Uit "Standpunt van de Resonansgroep wiskunde ten aanzien van de wiskundevoorstellen havo en
vwo voor 2007 en later" 13 november 2007

"De leerling leert passende wiskundetaal te gebruiken voor het ordenen van het eigen denken en voor uitleg aan anderen en leert de wiskundetaal van anderen te begrijpen."
Taakgroep vernieuwing basisvorming, juni 2004

Inhoudsopgave

  • Voorwoord
  • Hoofdstuk 1 – Eén, twee, drie, oneindig!
  • Hoofdstuk 2 – Functies
  • Hoofdstuk 3 – Goniometrische functies
  • Hoofdstuk 4 – Limieten en differentiaalrekening
  • Hoofdstuk 5 – Bijzondere getallen, letters en symbolen
  • Hoofdstuk 6 - Wiskundetaal ontwikkelen
  • Hoofdstuk 7 – Wiskunde en wiskundeonderwijs

Zie de taal van de wiskunde

©2004-2024 W.v.Ravenstein