Actueel
Archief
Culinair
Didactiek
Documentatie
Etalage
Formules
Fotoboeken
Functies
Geschiedenis
ICT
ICTauteur
Laatste nieuws
Lesmateriaal
Muziek
Natuur
Onderwijs
Ontspanning
Persoonlijk
Probleemaanpak
Proeftuin
Puzzels
Rekenen
Rekenmachines
Ruimtemeetkunde
Schoolwiskunde
Snippers
Systeem
Taal van de wiskunde
Vergelijkingen
Verhalen
WisFaq
WisKast




Dossier Natschool

Deze week las ik bij één van de opdrachten van 'Internet en wiskundeonderwijs' bij een student het volgende:


"De opleiding is redelijk de juiste weg ingeslagen denk ik wat ICT betreft. Vooral nu we via wiskundeleraar van alles in kunnen leveren vind ik een grote vooruitgang. Voorheen moest er van alles via natschool gebeuren. Ook toen ik hiervoor een andere opleiding deed moesten we gebruik maken van natschool. Ik heb mij er altijd over verbaasd hoe slecht het programma werkte. Daarnaast heb ik geloof ik 5 jaar lang aan moeten horen dat het programma in de opstartfase zat en dat het allemaal beter zou worden. Nu is gelukkig voor ons wiskundigen natschool de deur uit gezet en hebben we wiskundeleraar."

Dat is toch (op z'n zachts gezegd) wel opmerkelijk. Ik noem dat 'onbedoelde neveneffecten'. Dat soort 'feedback' zouden sommige mensen toch 'ergens' aan het denken moeten zetten, vind ik. Dit moet toch niet kunnen? Hoe is dit mogelijk? Wat gaat hier mis? Wat kan je daarvan leren?

Twitter:


Nieuwe versie? Werkt dat?
q6300img1.gif

©2004-2024 W.v.Ravenstein