Samenvatting
Analyse
-
Wat is de aanleiding voor de cursus?
-
Voor welke leerlingen?
-
Welke voorkennis is nodig?
-
Stel de leerdoelen vast.
-
Welk bronnen heb je nodig?
-
Hoe past de cursus in het (examen-)programma?
Ontwerp
-
Expliciteren van de leerdoelen
-
Welke producten gaan de leerlingen maken?
-
Hoeveel tijd gaan leerlingen aan de opdracht besteden?
-
Wat zijn de beschikbare hulpmiddelen?
-
Wat voor lesmateriaal heb je nodig?
-
Hoe stel je de beoordelingscriteria vast?
-
Welk bronnen ga je gebruiken?
Ontwikkelen
-
De inhoud vaststellen
-
Bedenken en ontwikkelen leerlingactiviteiten
-
Lesmateriaal maken
-
Beschikbaar maken van het lesmateriaal
-
Ga je je werk delen? Met andere docenten? Buiten school?
Uitvoeren
-
Uitrollen van de cursus
-
Uitproberen in de les
-
Handleiding of aanwijzingen voor leerlingen maken
Evalueren
-
Beoordelen van het werk van leerlingen
-
Feedback over de cursus verzamelen
-
Voorstellen voor verbetering van het materlaal en de uitvoering
|