Actueel
Archief
Culinair
Didactiek
Documentatie
Etalage
Formules
Fotoboeken
Functies
Geschiedenis
ICT
ICTauteur
Laatste nieuws
Lesmateriaal
Muziek
Natuur
Onderwijs
Ontspanning
Persoonlijk
Probleemaanpak
Proeftuin
Puzzels
Rekenen
Rekenmachines
Ruimtemeetkunde
Schoolwiskunde
Snippers
Systeem
Taal van de wiskunde
Vergelijkingen
Verhalen
WisFaq
WisKast




B. Lesmateriaal

Lesmateriaal:

Zie ook de samenvatting op de afgeleide functie


Verbeteringen

De invulvakjes in de 'handout' zijn niet handig. Het is wel handig om de uitwerking van de oefeningen tijdens de presentatie ook op te nemen in de handout. Leerlingen kunnen dan snel controleren of het gelukt is. Formuleringen als 'laat zien dat ... gelijk is aan ...' lijken me ook wel nuttig!

De voorbeelden sluiten meestal aan bij de informatie op de website. Leerlingen die de presentatie hebben gemist kunnen beter op de website kijken en de handout bestuderen.


Tijdbesteding

Het is veel werk om presentaties, handouts en aparte toetsen te maken. Aan de andere kant levert het wel veel op en een hoofdstuk is tenslotte wel $\frac{1}{8}$-deel van het jaarprogramma.


Je kunt hoog springen. Je kunt laag springen. Je kunt ook niet springen. Alles kan altijd beter maar dat gaat nooit vanzelf.

http://www.wiswijzer.nl

©2004-2024 W.v.Ravenstein