Actueel Archief Culinair Didactiek Documentatie Etalage Formules Fotoboeken Functies Geschiedenis ICT ICTauteur Laatste nieuws Lesmateriaal Muziek Natuur Onderwijs Ontspanning Persoonlijk Probleemaanpak Proeftuin Puzzels Rekenen Rekenmachines Ruimtemeetkunde Schoolwiskunde Snippers Systeem Taal van de wiskunde Vergelijkingen Verhalen WisFaq WisKast
|
Samenvatting
Analyse
-
Wat is de aanleiding voor de cursus?
-
Voor welke leerlingen?
-
Welke voorkennis is nodig?
-
Stel de leerdoelen vast.
-
Welk bronnen heb je nodig?
-
Hoe past de cursus in het (examen-)programma?
Ontwerp
-
Expliciteren van de leerdoelen
-
Welke producten gaan de leerlingen maken?
-
Hoeveel tijd gaan leerlingen aan de opdracht besteden?
-
Wat zijn de beschikbare hulpmiddelen?
-
Wat voor lesmateriaal heb je nodig?
-
Hoe stel je de beoordelingscriteria vast?
-
Welk bronnen ga je gebruiken?
Ontwikkelen
-
De inhoud vaststellen
-
Bedenken en ontwikkelen leerlingactiviteiten
-
Lesmateriaal maken
-
Beschikbaar maken van het lesmateriaal
-
Ga je je werk delen? Met andere docenten? Buiten school?
Uitvoeren
-
Uitrollen van de cursus
-
Uitproberen in de les
-
Handleiding of aanwijzingen voor leerlingen maken
Evalueren
-
Beoordelen van het werk van leerlingen
-
Feedback over de cursus verzamelen
-
Voorstellen voor verbetering van het materlaal en de uitvoering
©2004-2024 W.v.Ravenstein
|