Actueel
Archief
Culinair
Didactiek
Documentatie
Etalage
Formules
Fotoboeken
Functies
Geschiedenis
ICT
ICTauteur
Laatste nieuws
Lesmateriaal
Muziek
Natuur
Onderwijs
Ontspanning
Persoonlijk
Probleemaanpak
Proeftuin
Puzzels
Rekenen
Rekenmachines
Ruimtemeetkunde
Schoolwiskunde
Snippers
Systeem
Taal van de wiskunde
Vergelijkingen
Verhalen
WisFaq
WisKast




3.1.2 Contexten

Heeft en gebruikt kennis van de rol, functie en zin van contexten (instap, model, toepassing)
  1. Neem een schoolmethode; ga op zoek naar contexten. Probeer van elke soort (aanleer- motivatie-, toepassingscontext) een voorbeeld te vinden.

  2. Analyseer in drie schoolmethoden het optellen en het aftrekken van negatieve getallen (met name -3 - - 5= ..) met betrekking tot de fasering concreet-schematisch-abstract. Geef criteria voor deze fasering en beoordeel de methoden daarop.
    Uit 1.7: Het leren van wiskunde

©2004-2024 W.v.Ravenstein