3. Leerprocessen en vakdidactiek 3.1 Theorie en praktijk 3.1.1 Aanzetten tot activiteit 3.1.2 Contexten 3.1.3 Denkmodellen 3.1.4 Contextualiseren 3.1.5 Informele en preformele wiskundekennis 3.1.6 Voorbeelden, abstractie en formaliseren 3.1.7 Oefenen en automatiseren 3.1.8 Taak en interactie 3.1.9 Het leerproces faseren 3.2 Motiveren 3.2.1 Waarom wiskunde? 3.2.2 Veilige leeromgeving 3.2.3 Verbanden leggen 3.2.4 Aansluiten dagelijks leven 3.3 Onderwijs vormgeven 3.3.1 Werk- en leervormen en lesmateriaal 3.3.2 Activerende werkvormen 3.3.3 Hoofdlijnen en details 3.3.4 Feiten, probleemaanpak en congnitie 3.3.5 Aanpassen en aanvullen methode 3.3.6 Concrete materialen 3.3.7 Rekenmachine en computerprogramma`s 3.4 Aanpak en uitleg 3.4.1 Voorbeeld probleemaanpak 3.4.2 Begeleiden leren van wiskunde 3.4.3 Denkwijze van de leerling 3.4.4 Stapje terug zetten 3.4.5 Misconcepties 3.5 Verschillen tussen leerlingen 3.5.1 Beginsituatie 3.5.2 Leerstijlen 3.5.3 Leren door voorbeelden 3.5.4 Niveau van de leerling ©2004-2024 W.v.Ravenstein
©2004-2024 W.v.Ravenstein